söndag 5 april 2009

Efter en veckas hårt slit...

...kommer fredagen då jag är "ledig" med ännu mera slit. Tar det slut snart??? Skriva texter för kursen jag går, städa, städa och åter städa. Vem har dött och utsett mig till städansvarig? Av lukten att döma så ligger vederbörande i blöjhinken i badrummet, bara att identifiera den skyldige.

Helgen har jag tillbringat mellan datorn och symaskinen. Dessa två är för evigt länkade vid varandra. Jag som tyckte att sy var att skapa med händerna. Det visade sig mest bestå av programmering och annat rotande i datorns inre värld. Jag har varit med i tävlingar hos
Linnea Fredriksson som designar och säljer fantastiska maskinbroderier. Priserna har jag använt till att bland annat göra den här lilla grytisen.

Snart är det påsk! Vem blir egentligen gladare av det? Påskägg, javisst, men ringer någon någonsin och önskar "Glad Långfredag"? Tror inte det. Påsken är lite som julen en enda lång vänta på... sen är det seeeeegt och så var det slut. Kvar är sillresterna och godispapper och barn med ont i magen.Känner någon igen sig kanske? Eller är det bara jag som alltid... Hur som helst så ska jag jobba hela mitt påsklov. Ja, jag får inte det minsta betalt för detta då det heter VFU och står för VerksamhetsFörlagd Utbildning. Jag ska ju vidareutbilda mig till förskollärare, eller som en del säger "Professionell Blöjbytare". Jag har ju hinken därhemma att träna med i alla fall. Skulle nog ha behövt vila ut innan sillinläggningen och påskäggsfyllandet börjar men så blev det inte. Hå,hå, jaja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar